Invalshoek Eisen

21 mei 2019 - Barcelona, Spanje

Er zijn veel verschillen in het beroep waar ik nu zit. Ondanks dat mijn bazen beiden Engels zijn merk ik veel manieren die ook Spaanse invloed hebben. Er wordt hier op kantoor meer verwacht dat ik zelf initiatief neem en met resultaten kom. Dit heb ik ook goed laten zien en hier zijn ze dus ook erg blij mee.

Ook merk ik dat er niet zo strikt aan de uren gehouden wordt. Het is gebruikelijk om 's middags gewoon een uur (of langer) weg te zijn om even te lunchen of andere belangrijke dingen te doen. Het is dus ook niet erg als ik iets later binnenkom dan verwacht, zo lang ik maar goed werk lever.

Wel merk ik dat ik dezelfde taken verricht als op mijn stage in Nederland, maar dat is logisch in mijn vakgebied. Ik vind het echter wel leuk om vaker de deur uit te gaan en evenementen te doen, dit deed ik in Nederland niet, ook omdat mijn stages hier niks mee te maken hadden.

Al met al kan ik me wel vinden aan het werkleven in Spanje. Het is veel relaxter, er zijn minder verwachtingen, minder stress, en het voelt gezonder. Ik voel me fitter en heb meer dan genoeg vrije tijd om mijn leven te leiden, iets wat we in Nederland dus wel missen.