Invalshoek verschillen met thuis

7 mei 2019 - Barcelona, Spanje

Er zijn hier erg veel verschillen met thuis. Ik moet er vooral aan wennen dat het gebruikelijk is om laat te eten als we uit eten gaan. Het is namelijk niet leuk om om 19:00 in een compleet leeg restaurant te eten, er zijn dan überhaupt weinig restaurants open dus veel keuze is er niet.

Ook moet ik er erg aan wennen dat heel veel mensen 's avonds laat een terrasje pakken na het werken. Dit vind ik uiteraard iets leuks om aan te wennen omdat het gezellig is. Drank is helemaal niet duur hier dus dat gaat er dan ook al te graag in.

Het vervelendste waar ik aan moet wennen is hoe luidruchtig het op straat kan zien. Eigenlijk is er een wet waar je om 23:00 op straat stil moet zijn en geen alcohol mag nuttigen. Echter houdt niemand zich hier aan en het doet de politie vrijwel niks. Naast ons appartementencomplex is een soort bar/kroeg waar 3 keer in de week feesten zijn. Er zijn dan dus erg veel dronken mensen die op straat aan het schreeuwen zijn. Gelukkig ben ik hier inmiddels aan gewend en kan ik hier goed van slapen. Maar in het begin was dit erg vervelend en had ik het er erg moeilijk mee.