Stage Barcelona - Week 1

28 april 2019 - Barcelona, Spanje

20 april 2019 was het eindelijk zo ver, mijn reis naar Barcelona is begonnen. Samen met Tessa en Sanne uit mijn klas vertrokken we voor 10 weken naar het zonnige Spanje. We vlogen 's ochtends vroeg rond 7 uur vanaf Eindhoven Airport. Een kleine 2,5 uur later kwamen we aan in het zonnige Barcelona waar het nog niet heel warm was, het was uiteraard nog heel erg vroeg.

Na de koffers opgehaald te hebben namen we de Aerobus vanaf het vliegveld naar de halte Urgell. Uiteraard ging het fout en stapten we bij de verkeerde halte uit waarna we dus de koffers in de metro moesten meenemen, totaal niet aan te raden. Uiteindelijk kwamen we aan bij de goede halte, waar Floor van Dutch Students Abroad (DSA) ons stond op te wachten. Met zijn allen liepen we naar het appartement om gezamenlijk in te checken. We mochten er helaas pas om 14:00 in dus moesten we eerst iets anders gaan doen. Oftewel, ergens met zijn allen lunchen.

Het weekend settelden we goed in en rustten we goed uit voor de week die zou volgen.

Dag 2

De maandag was ik vrij, dus kon ik rustig op ontdekking gaan. Op dag 4 (dinsdag) begon mijn eerste dag op stage bij Barcelona Adventure. Ik moest om 10 uur op kantoor aanwezig zijn. Heerlijk die Spaanse tijden, omdat ik dus pas om 9 uur mijn bed hoef uit te rollen. Na gedoucht te hebben haalde ik mijn vaste ontbijt bij de Lidl en vertrok ik naar het kantoor. Ik moest met de metro vanaf Hospital Clinic naar Badal (de blauwe lijn). Dit ging gelukkig vlot omdat ik in het weekend al mijn 3 maandenkaart had opgehaald bij de metro. Om 10 uur kwam ik op kantoor aan en ontmoette ik Jeremy en David, mijn bazen voor de komende 10 weken. Ook was Bas er nog, een medestagiair die namens DSA ook in Barcelona zat. Helaas was het zijn een na laatste dag en konden we niet heel veel kennis maken. Wel hebben we onder het genot van een kop koffie een beetje gepraat over het bedrijf.

Dag 4

Mijn eerste evenement! Om 12:00 vertrok ik samen met Jeremy naar Plaça Catalunya om een GPS Treasure Hunt op te zetten. Dit hield in dat een groep (mag ik niet zeggen namens privacyschending) een GPS gaat aflopen om op verschillende locaties opdrachten uit te voeren. Mijn opdracht was om op een locatie (Plaça Catalunya) te helpen met een foto opdracht. Het was erg leuk om mee te maken maar natuurlijk wel spannend omdat ik het nog niet kende.

Dag 6

Mijn eerste weekend dag was aangebroken. In mijn eentje ging ik met mijn skateboard op pad om de stad wat beter te verkennen. Na ruim 45 minuten rond te hebben gereden (en erg bezweet te zijn) besloot ik om vanaf de boulevard richting huis te rijden. Dit ging echter compleet mis. Ik sloeg af om een zijstraat van de ramblas naar huis te nemen. Hier moest ik regelmatig over een rotonde heen. Op een gegeven moment reed ik over een rotonde waar de auto's moesten wachten omdat ze rood licht hadden. Helaas besloot een auto door te rijden en kwam hij gevaarlijk dichtbij mij. Hierdoor moest ik van mijn bord springen en reed de auto helaas over mijn bord heen. De auto besloot hierna door te rijden en ik bleef met een kapot bord achter. Helaas had ik geen bonnetje en kon ik dus niets declareren bij de verzekering. Maar ik was allang blij dat met mij alles in orde was.

06a4aba5-5a31-4eb1-a70d-f15192f2f7bb

Wat ging mij goed af

Ik vond het heel makkelijk om mijn plek te vinden binnen het bedrijf in de eerste week. Omdat mijn bazen Engels zijn en ik dit ook goed spreek kon ik makkelijk een band met ze opbouwen. Gelukkig hebben zij dezelfde humor als ik dus is het altijd wel leuk op kantoor. Ook zijn ze voetballiefhebbers dus hebben we altijd iets om over te praten. Kortom, altijd gezellig op kantoor!

Wat vond ik moeilijk

Ik vond het moeilijk om tijdens het evenement mezelf te laten zien. Ik sloeg een beetje dicht omdat het bedrijf Spaans was en vrijwel geen Engels sprak (dit is normaal niet zo omdat we heel vaak met internationale bedrijven samen werken).

Wat heb ik geleerd

Ik heb geleerd om beter op te letten op de straten in Barcelona. Mensen houden zich niet zo zeer aan verkeersregels en gaan maar hun eigen gang. Hierdoor reed er dus een auto door rood en was ik bijna aangereden, iets waar ik de volgende keer wel rekening mee moet houden.

Wat wil ik vragen

Eigenlijk nog niks, alles is goed verlopen in de eerste week en ik heb mijn plekje gevonden. Op naar de 2e week!